Wednesday 1 April 2020

plan B

ප්ලෑන් B එකක් එක්ක ජීවත් වීමේ වාසිය. 


මාර්තු 10 වනදා සමස්ථ ඉතාලියම රතු කලාපයක් බවට නිවේදනය කිරීමත් එක්ක අපි ගෙවල් වලට කොටු වෙලා මේ ගෙවෙන්නෙ 4 වෙනි සතිය. මේ වෙද්දි අපි මේ ජීවිතේ ට හුරු වෙලා කීවොත් මම හරි. බොහෝ විට තවත් කාලයක් අපිට මෙහෙම ඉන්න වේවි. හැමදාමත් ප්ලෑන් B එකක් එක්ක ජීවත් වෙන්න මට කියා දුන්නෙ ඉස්සරහ ගෙදර ආච්චි. ඇගේ නම බෙප්පීනා. වයස අවු. 80 ක ඉතාලි ජාතික කාන්තාවක්. අපි දැන් ඉන්න ගෙදර පදිංචියට ඇවිත් හරියටම අවු. 09 ක් වෙනවා. මේ අවුරුදු නමය පුරාම ඇය මගේ දරුවට ආදරණීය මිත්තණියක් වගේම මටත් මගෙ පවුලේ අනිත් අයටත් ආදරණීය හිතවතියක් වුනා කීවොත් මම නිවැරදියි. 

වසන්ත ඍතුව පටන් ගන්නකොට මල් වලින් බර වෙන පළතුරු හා එළවලු ගස්  වසන්ත කාලේ ඉවර වෙලා එන ග්‍රීශ්ම ඍතුවේදී තමන්ගේ ඵල වැල අපිට දෙන්න පටන් ගන්නව. ඊ ගාවට එන්නේ ශීත ඍතුව කියන්න දන්න අපි මේ ලැබෙන එළවලු පළතුරු මතු ප්‍රයෝජනයට ගබඩා කරගන්නව. මේ ගැන මට කියා දුන්නෙත් , මට මේ දේවල් වලට උදවු කරෙත් බෙප්පීනා. බොහෝ ඉතාලි ජාතිකයන් මේ වගෙයි. ( ශීත කාලයක් එන බොහෝ රටවල විදිය මේකයි ) 

ග්‍රීශ්ම ඍතුවේදී තක්කාලි , ස්පිනාචි, ( නිවිති ) ඇතුළු එළවලු , පළතුරු  බොහෝමයක මිල ගොඩාක් අඩු වෙනව.මේ කාලෙදි අපි කරන්නෙ මේ මිල අඩු වෙන එළවලු පළතුරු විශාල ප්‍රමාණ වලින් ගෙනත් ඒවයින් මතු ප්‍රයෝජනයට ආහාර සකස් කරලා තියන එක. 

තක්කාලි. - මිල අඩු කාලෙදි විශාල ප්‍රමාණයෙන් ගෙනෙන තක්කාලි වලි අපි සෝස් හදනවා. මම නම් සෝස් වලට අමතරව අපේ ගමේ ක්‍රමය ට තක්කාලි ඇඹුල හදලා බෝතල් කරලා සීල් තියල තියනව. මෙහෙම හදාගන්න බෝතල් සෑහෙන කාලයක් පාවිච්චි කරන්න පුලුවන් , මාස 6 කටත් වැඩියෙන්. 

නිවිති - ලංකාවෙ අපි දකින්නෙ සාමාන්‍යයෙන් වැල් නිවිති වුනාට යුරෝපයේ අපිට තියෙන්නෙ පඳුරු නිවිති. අපි මේ පඳුරු නිවිති ගෙනත් හොඳට සෝදලා ලුණු දාලා නටන උණු වතුරේ පොඩි වෙලාවක් තම්බනව. ඊට පස්සෙ ඒ තම්බපු නිවිති වලින් බෝල හෝ කැට හදලා ඒක අධි ශීතකරණයෙ දාලා තියනව. 

පළතුරු , - සමහර පළතුරු වලින් ජෑම් හදලා බෝතල් කරද්දි , සමහර පළතුරු සීනි එක්ක බෝතල් කරනවා. ( චෙරි එහෙම ) 

ගර්කින් - විනාකිරි එක්ක පිකල් හදලා බෝතල් කරනවා. 

මේ කීපයක් විතරයි. මේ වගේ තව බොහෝ දේවල් මේ ප්ලෑන් B එකේදි තියනව. මේ හැම දේකින්ම වෙන්නේ මුදල් ඉතුරු වීම හා සෞඛ්‍ය ආරක්ෂිත බවක් ලැබීම. . මොකද ඕනම වෙලාවකදි සාමාන්‍යයෙන් ඔය කියන හැම දේම සුපිරි වෙළඳ සැල් වලින් ගන්න පුලුවන් වුනත් ඒවයෙ තියන කෘතීම රසායනික ද්‍රව්‍ය, අපි ගෙදර හදාගන්න ඒවයෙ නැති නිසා. 

ඒ වගෙම තමයි තමන්ට තියන මොහොතෙ දි තණකොළපෙත්තො වගේ නාස්ති නොකර ඒ මුදල් ඉතුරු කරන එකෙන් තමන්ට නැති මොහොතක් ආවම ඒකෙන් ලැබෙන වාසිය හිතාගන්නවත් බෑ. මේ වෙද්දි මම නිවසේ ඉන්නෙ පඩි රහිත නිවාඩු මත. අපි ගෙදර ආදායම හැමදාමත් කළමනාකරණය කරා. මට ඉතුරු කරන්න බැරි බව දන්න නිසාම මම කරේ මගෙ පඩියෙන් කොටසක් මගෙ සැමියගෙ ගිණුමට හරවපු එක. ඉතිරිය හිතූ හැටියට වියදම් කරා , සංචාර ගියා , සතුටු වුනා ,අවශ්‍ය දේවල් ගත්තා වගේ දේවල් කරා. මම එහෙම වුනාට මගේ සැමියාට මුදල් කළමනාකරණය ගැන තියෙන්නෙ සහජ හැකියාවක්. ඔහු හැමදාමත් ජීවත් වෙන්නෙ අනාගතේ ගැන හිතලා. ඒ නිසාම මේ මොහොතෙ අපි සුරක්ශිතව ඉන්නව. 

ජීවිතේ කියන්නෙ හැමදාම එකම විදියට එක තැනක තියන දෙයක් නෙමෙයි. ඒක ගලාගෙන යන දෙයක්. ඒ නිසා හැමදාමත් අපි ජීවත් වෙනකොට කාටවත් පේන්න ජීවත් නොවී ප්ලෑන් B එකක් එක්ක ජීවිතේ විඳින එක වටිනවා. ඒකෙන් අපිට හා අපේ සමීපතමයන්ට සුරක්ශිත බවක් ලැබෙනවා. 

මෙහෙම ජීවත් නොවුන අය අපි අතර ඉන්න නිසා ඒ අයට මේ මොහොතෙ වුනත් හිතුවොත් ඒ දේ කරන්න පුලුවන්. මේක අපි හැමෝටම අමාරු කාලයක්. නොහිතූ ව්‍යසනයක්. නමුත් මේකෙන් ඉගෙනගන්න තියන පාඩම් බොහෝමයක් තියනව. උදේ ඉඳන් රෑ වෙනකල්ම කොරෝනා ගැනම
බල බලා ඉන්නෙ නැතුව පොඩ්ඩක් ඔලුව වෙහෙසලා ගෙදර වට පිට බැලුවොත් කරන්න පුලුවන් වැඩ දහසක් පෙනේවි. දරුවන්ට මදි වුන ඇඳුම් වෙනස් විදියකට සකසා ගන්න පුලුවන් කියල තේරේවි. තියන එළවලුව දෙක එකතු කරලා අඩු වියදමින් මික්ස් රයිස් එකක් හදලා නිවැසියන්ව සතුටු කරන්න පුලුවන් කියල හිතේවි. එළවලු දෙක තුනක් උයනවට වඩා ඒක වාසියි. දරුවන්ව එකතු කරගෙන පොඩි පොඩි අත් වැඩ කරන්න පුලුවන් වේවි. ඇස් ඇරල වට පිට බැලුවොත් ඔබට මේ කාල සීමාව ආදායමක් කරගන්නත් පුලුවන් වේවි. පොඩි පොඩි අත්කම් නිර්මාණ වලින්ම. 

ස්තූතියි 






No comments:

Post a Comment