Friday 24 January 2020

ලිංගික අධ්‍යාපනය හා අපි.

ලිංගික අධ්‍යාපනය  හා අපි !

මම උදේම කියෙවුවෙ කුශාන් ප්‍රේමසිරි මල්ලිගෙ ලිපියක්. ඔහු හරි අපූරුවට අපේ සමාජයේ බහුතරයක් පිරිස ගැන ලියලා තිබ්බා , ශිෂ්ණය පෙන්නලා මොකද්ද මේ ඇහුවම ඒකට කියන වචන ලිස්ට් එකක් ගැනම ඔහු ලියලා තිබ්බා. ඔහු ගේ හැම වචනයක් එක්කම මම එකඟයි. මොකද මමත් අත්දැකීමෙන්ම දන්නවා අපේ සමාජයේ අම්මලා තාත්තලා ගොඩක් වෙලාවට හැසිරෙන්නෙ ලිංගිකත්වය කියන්නෙ අනෙ අම්මෝ වගේ සංකල්පයක් ඔලුවෙ තියාගෙන කියන්න කියන එක ගැන.

මීට සෑහෙන්න කාලෙකට කලින් මම එක්තරා පත්තරේක ගියපු ලිපියක් කියෙවුවා , මට දැන් ඒ පත්තරේ නම මතක නෑ , ඒත් ඒ ලිපිය මතකයි , ඒ ලිපියේ තිබ්බා මෙහෙම , අම්මා මල්ලිව ( අලුත උපන් )  නාවලා ඇඳෙන් තියලා අන්දන්න ලෑස්ති වුනාම එතන්ට අක්කා එනවා ( ඇයට අවු. 2 ක් හෝ 3 ක් ) ඇය අහනවා අම්මේ මොකද්ද මේ නැට්ටක් කියලා මල්ලියේ රහස් අවයවය පෙන්නමින්. අම්ම කියනවා ආ මේ වැඩි කෑල්ලක් පස්සෙ කපන්න ඕන කියල. ඒ මොහොතෙ ම නිවසේ බෙල් එක වදින නිසා අම්මා යනව කවුද බලන්න , විනාඩි දෙකක් වගේ කාලයකින් අලුත උපන් බබා යටිගිරියෙන් අඬන හඬ එන්න අම්මා එනව කාමරේට. ඇය දකින්නේ කතුරක් අතේ තියන් ඉන්න අක්කා හා රහස් අවයවය අහිමි මල්ලිව. අක්කා අම්මට කියනවා , අම්මේ ඔයාට ලේසි වෙන්න ඔන්න මම ඒක කපල දැම්ම කියල.

මේ තමයි නූගත්කමට දෙන්න පුලුවන් හොඳම උදාහරණය !

ඇයි මේ දේවල් ළමයින්ට මැජික් කරල තියෙන්නෙ ?

මම අනුන්ගේ පවුල් ගැන නොදන්න නිසා මම කතා කරන්නම් මගේ පවුල ගැන.

මගේ පුතාට මේ වෙද්දි අවු. 9 කට මාස 3 ක් අඩුයි. ඔහු මේ වෙද්දි බොහෝ දේ දන්නවා. මමත් මගේ සැම්යාත් , 1 වසරේ සිට ලැබෙන පාසැල් අධ්‍යාපනයත් ඔහුට කියා දී තියෙනවා හැම දේ ගැනම. ගැහැණු ළමයෙක් හා පිරිමි ළමයෙක් වෙනස් වෙන්නෙ කොහොමද කියන්න ඔහු දන්නවා. වැඩිවිය පැමිණීම කියන්නෙ මොකද්ද කියන්න ඔහු දන්නවා. තමන්ගෙ මව මාසෙකට වරක් ගෙවන අපහසු දින කීපය ගැන දන්නවා. මාසෙ මුල සුපර්මාර්කට් එකෙන් බඩු ගන්නකොට පෑඩ් පැකට් ගන්න ඕන කියලත් ඒ ඇයි කියන්නත් ඒක පාවිච්චි කරන්නෙ කොහොමද කියන්නත් ඔහු දන්නවා. තමන්ගේ ශිෂ්ණය පිරිසිඳු කරගන්න ඕන කොහොමද කියන්න හොඳ අවභෝදයක් තියනවා. දරුවෙක් පිළිසිඳගන්නේ කොහොමද කියන්න ඔහු දන්නවා. ඒ වගේම Gay හා Lesbian  දෙක වෙන් වෙන්නේ කොහොමද හා ඒ අයගේ සිතුවිළි කොහොමද කියන්න දන්නවා !
මෙන්න මේ කරුණු නිසා මගේ පුතාට එයාගෙ අම්මා බිකිණි එකක් ඇඳන් ඉන්න එක මැජික් එකක් නෙමෙයි ! ඒ වගේම තමන්ගෙ රහස් අවයව  හා තමන්ගෙ පියා යට ඇඳුමෙන් ඉන්නකොට දකින ස්වරූපය හෝ මැජික් එකක් නෙමෙයි. අනේ මේ මොකද්ද කියා අහන්න ඔහුට අවශ්‍යතාවක් නෑ. මොකද ඔහු දන්නවා මේ කිසිවක් මැජික් නොවන බව !

ඒත් කියන්න හරිම කණගාටුයි , අපේ සමාජෙ බහුතරයක් ඉන්නේ තමන්ගේ පියාගේ හා සහෝදරයාගේ  අවයවය ගැන බොරු කතා කියා දෙන අම්මලා වගේම , කොහෙන්ද අම්මේ නංගි / මල්ලි ගෙනාවෙ කියල ඇහුවම රෝස කැලෙන් කියන අම්මලා. මේක අදටත් එහෙම්මම තමයි. ඒකෙ කිසිම වෙනසක් නෑ. මොකද මම එහෙම කෙටි ලිපියක් හා ඒකට අදාල කමෙන්ට් කියවලා ඇවිත් තමා මේක ලියන්නෙ. ( දැන් අහන්නෙපා කොහෙන්ද දැක්කෙ කියලා , මොක්ද මගෙ ප්‍රතිපත්තිය තමයි කිසිම සමූහයක් ගැන හෝ එකී සමූහ වල සක්‍රීය කුළක ගැන ප්‍රසිද්ධියේ කතා නොකිරීම )

මේ තත්වය වෙනස් විය යුතුයි. මම පොඩි කාලෙ මට ලැබුන ලිංගික අධ්‍යාපනයක් නෑ. කාලයක් යනකල් මම හිතාගෙන හිටියේ දූෂණය කරනව කියන්නෙ හිංදි නිළියන්ගේ හැට්ටෙ ගලවන එකට කියල.මොකද හැම හින්දි චිත්‍රපටයකම නිළිය බචාඕ බචාඕ කිකිය දුවන්නෙ හැට්ටෙ බේරගන්න නිසා. ඒත් කාලය එක්ක 11 වසරට ආවම තමා ඒ ගැන යම් අවභෝදයක් ලැබුනේ මොකද්ද මේ වෙන්නෙ කියල. ඒත් ඒ අධ්‍යාපනය ලැබෙන්න ඕන අවු. 6-10 වයස් කාණ්ඩ වලට. මොකද ඒ දරුවන්ට තමයි කුතුහලය උපරිමයෙන් තියෙන්නෙ.   බහුතරයක් ලාංකික දරුවන්ගේ ලිංගික අධ්‍යාපනය තියෙන්නේ පහල මට්ටමක. එතනින් මිදිලා ,  හතේ පොත කියා ලබාදෙන අධ්‍යාපනයටත් අකුල් හෙලන සමාජයක් තමා අපිට තියෙන්නෙ. ඇත්තටම ඒ පොත දෙන්න ඕනා හත වසරට නෙමෙයි එහි මූලික අදියර දෙන්න ඕනා 1 වසරට.

ඊටත් කලින් අම්මා තාත්තා කියා දෙන්න ඕනා පුතේ මේකෙ නම චූ පැටියා - ජුංඩා - රං කුරුල්ලා නෙමෙයි , මේකෙ හරි නම ශිෂ්ණය , මේකෙන් වෙන්නෙ මෙන්න මේක , ශිෂ්ණය කියල කියාගන්න බැරි නිසා මගෙ පුතා මේකට ඕන නමක් කියන්න මේක නංගිට නෑ මොකද , ඒක නැති නිසා තමයි නංගි ගෑනු කෙනෙක් වෙලා ඔයා පිරිමි කෙනෙක් වෙලා තියෙන්නෙ , තාත්තා ට මේක තියනව අම්මට මේක නෑ ඔයාගෙ ඇඟේ වටිනාම කොටස් වලින් එකක් මේක , ඒ නිසා මේක පරිස්සම් කරගන්න , කාටවත්ම අතපත ගාන්න දෙන්න එපා කියල ! ඒ වගේම දුවෙක් ටත් ඒකම අනිත් විදියට කියා දෙන්න ! මේ එකක්වත් මැජික් නොවන බව ඔබේ දරුවන්ට වටහා දෙන්න !

©️ප්‍රභානී තෙන්නකෝන්.


No comments:

Post a Comment