ටිපී මහතාට තම මවගෙන් ලැබුන දායාද
ටිපී මහතා එහෙම්පිටින්ම තම පියාගේ පොටෝ කොපියක් වුවත් එතුමාට තම මවගෙන් ආ ප්රවේණි ලක්ශන ද ඇත්තේය. හැතැම්මක් දුර ඇති ගඳක් සුවඳක් තම සැටලයිට් නාසය යොදවා තක්කෙටම නිවැරදිව කීම එක් ලක්ශනයක් වන අතර, නානකාමර වල දිග පළල සෙවීමද තව එකකි.
යන කර්තව්යය නවතා එහි ඇති පැල්ලම් සෙවීම, ටයිල් ගැනීම, සිහින මැවීම, ගීත යැයි සිතා කතා කීම, ආදී වූ නානාප්රකාර නානකාමර සමයං ටිපී නිවසේ සුළබ අතර, සුළු පැල්ලමක් හෝ , ලාවට තෙතක් හෝ සහිත තුවා ප්රතික්ෂේප කිරීමේ තුවා නාඩගමද එකී නිවැසියෝ මේ වනවිට දැහැමින් සෙමෙන් ඉවසන්නට යෙදෙති. ඒ වෙන කිසිවක් නිසා නොව , මවගේ එවන් සමයං බේරීමට පුතාද , පුතාගේ සමයං සාධාරණීකරණය කිරීමට මවද කඩු පොලු උස්සාගෙන පෙරට එන ගති ලක්ශනය නිසාය. ඒවා එහෙමය.
ඒ නිවසේ කැරට් කියන්නේ , අමුවෙන් කන , හෝ බොන දෙයක් මිසක උයන දෙයක් නොවන අතර මවගේ පාරේ යන පුතාද කරන්නෙ කැරට් අමුවෙන් කන එකය. ඉතින් ඒ නිවසේ කැරට් උයන්නේ නැත.
තම මවගෙන් පැමිණි උරුම අතර ඕනෑම කෑමක් සුළු අප්පිරියයා සහගත තත්වයක් යටතේ ආපසු දැමීමේ අසහාය හැකියාවක්ද ටිපී මහතා සතුය. මෙලෙස වමනෙ දැමීමට කුඩා කැස්සක්, සුළු ගඳක්, ඇඬීමක්, ප්රමාණවත් වන අතර
බැණුමක් ආතතියක් යනු වරුවක වමනෙ දැමීමක් වේ.
එලෙසම,
ඊගාව මොහොතේ කණ පිරෙන්නට බැනුම් ලැබේය යන තත්වයක් මත එසේ බැනුම් ලැබීමට පෙර මහා හයියෙන් ඇඬීමේ අපූරු දස්කමක්ද ඒ දෙන්නා සතුය. එසේ අඬනා විට මවගේ මුවින් නම්, මම යනව තාත්තා ගාවට මං කියනව තාත්තාට කියනව කියනවමයි, වැනි වැකිද, පුතුගෙන්, අපි යං අම්මෙ සීයා ගෙදර , අපි කියමු සීයට වැනි වැකිද පිටවන අතර ඔය කියන සීයාට ඒ දෙන්නාගෙන් එක්කෙනෙක්වත් ඒවා නොකියන බවත් කිව යුතුය.
තවත් උරුම ලක්ශනයක් ලෙස හපාකෑම දැක්විය හැකි අතර මෙය කිසිසේත්ම දරුණු ඝණයට නොවැටේ. ටිපී මහතාගේ පියා නිදා සිටින අවස්ථාවල ඇහි පිල්ලම් උස්සා එතුමා නිදිදැයි බැලීම, නිදිනම් ඇඟ පුරා බලි ඇඳීම, ආදී එකී මෙකී නොකී සමයං මව හා පුතු විසින් සමගියෙන් සහයෝගෙන්, නිවසේ සිදුකරන අතර මේවා පුතුගේ ආගමනයට පෙර සිටිම මව විසින් කරනු ලබන කටයුතු බැවින් එතුමා මේ වනවිට ඒවාට පදම් වී ඇත.
තවත් බොහෝ එවන් උරුම ගති ඇති අතර ඒවා පසුවය.
©️ප්රභානී තෙන්නකෝන්.
No comments:
Post a Comment